Saturday, July 14, 2012

Ο Ηρακλής και οι Άθλοι του γυρίζουν την Ελλάδα


Ο Ηρακλής και οι Άθλοι του γυρίζουν την Ελλάδα


Tο συναρπαστικό ταξίδι στο μαγικό κόσμου του θεάτρου για παιδιά με αρωγό την Κάρμεν Ρουγγέρη συνεχίζεται και αυτό το καλοκαίρι. Εν όψει της τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων 2012, αποφασίσαμε ν' ακολουθήσουμε τον ιδρυτή των Ολυμπιακών Αγώνων και πιο ονομαστό ήρωα της ανθρωπότητας, τον Ηρακλή και τους άθλους του. Η αγαπημένη των παιδιών, Κάρμεν Ρουγγέρη, αναφέρει για την παράσταση: Παραμυθένια είναι η αντιμετώπισή μας αλλά συγχρόνως ακριβής. Βασισμένη πάνω σε ότι έχει γραφτεί για τον ήρωα και τη ζωή του έτσι ώστε τα παιδιά να σχηματίσουν μια σαφή εικόνα του Ηρακλή, του ήρωα των ηρώων, που με τους άθλους του έμεινε στην ιστορία ως ο πιο ονομαστός και αγαπητός ήρωας της ανθρωπότητας. Μέσα απ' αυτή την παράσταση τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν:

Το Μεγάλο μας Τσίρκο, ίδιο έργο, άλλη ματιά


  • Η ηθοποιός Μαρίνα Ασλάνογλου στη νέα παράσταση
Της Ολγας Σελλα, Η Καθημερινή, 14/7/2012
Στην παράσταση του 1973, ανάμεσα στους χιλιάδες θεατές που παρακολούθησαν το θρυλικό πια «Μεγάλο μας τσίρκο» του Ιάκωβου Καμπανέλλη ήταν και οι γονείς της ηθοποιού Μαρίνας Ασλάνογλου. Τριάντα εννέα χρόνια μετά, η Μαρίνα Ασλάνογλου έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ίδια παράσταση που ήδη παρουσιάζει με πολύ μεγάλη επιτυχία το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σε περιοδεία ανά την Ελλάδα. Παίζει το Ρωμιάκι και την Πυθία, ρόλους που σ’ εκείνη την πρώτη παράσταση είχε ερμηνεύσει η Τζένη Καρέζη. «Οταν ανακοίνωσα στους γονείς μου ότι θα παίξω σ’ αυτό το έργο, η μητέρα μου έβαλε τα κλάματα»... Τηλεφωνικώς συνομιλήσαμε με τη Μαρίνα Ασλάνογλου. Τη βρήκαμε στην Πάτρα και το πρώτο πράγμα που είπε, με μεγάλο ενθουσιασμό και πολλή συγκίνηση, ήταν για τις αντιδράσεις του κοινού.

O Caveman γυρίζει την Ελλάδα

Για πέμπτη συνεχή χρονιά ο «CAVEMAN» (Βλαδίμηρος Κυριακίδης) ετοιμάζει τις αποσκευές του από το σπήλαιο που κατοικεί (θέατρο Coronet), για να βρεθεί κοντά στους απανταχού CAVEMANθαυμαστές του… για το καλοκαίρι 2012!


O Caveman γυρίζει την Ελλάδα
  • Λίγα λόγια για την παράσταση:
Ο «άνθρωπος των σπηλαίων» είναι δημιούργημα του Αμερικανού Rob Becker. Ξεκινώντας από εμβόλιμη πρόζα στο μουσικό του νούμερο, σιγά-σιγά ανέπτυξε τον ήρωα των σπηλαίων, ο οποίος έμελλε να συναρπάσει πάνω από 7.000.000 θεατές τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη. Παίζεται σε 30 χώρες και σε 15 γλώσσες και θεωρείται η μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Broadway, κάτι που έκανε τον δήμαρχο της Νέας Υόρκης να αποκαλεί την 18η Ιουλίου ημέρα του Caveman και να μετονομάσει την οδό 44 West σε Caveman way.

Πλούτος του Αριστοφάνη σε περιοδεία

Ο «ΠΛΟΥΤΟΣ» ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ από το Γυάλινο Μουσικό Θέατρο έρχεται στο Δημοτικό Θέατρο «ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ» του Δήμου ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ το Σάββατο 14 Ιουλίου, ώρα 9.00 μμ

Πλούτος του Αριστοφάνη σε περιοδεία

Η διαδραστική λαϊκή κωμωδία που παίχτηκε με επιτυχία όλο το χειμώνα και απέσπασε τον ενθουσιασμό θεατών και κριτικών. Μία πρωτοποριακή πρόταση πάνω σε ένα σύγχρονο και πολιτικό ανέβασμα του Αριστοφάνη. Η ΒΡΑΔΙΝΗ ΣΚΗΝΗ της θεατρικής ομάδας πείρα(γ)μα (http://omadapeiragma.blogspot.gr) σε συνεργασία με το χώρο θεατρικής έρευνας studio 20/21 -που τελεί υπό την καλλιτεχνική εποπτεία της Αγγελικής Κασόλα- μετά από μία πολύ επιτυχημένη σαιζόν (χειμώνας 2011-2012) στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο με τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη, σε μετάφραση Ειρήνης Μελά και σκηνοθεσία Αγγελικής Κασόλα, ξεκινάει την καλοκαιρινή περιοδεία της το Σάββατο 14 Ιουλίου 2012 στις 9.00 μ.μ. από το Θέατρο ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ του ΔΗΜΟΥ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ (Τέρμα Περάματος Αττικής, Τηλ: 210-44.14.700).

Friday, July 13, 2012

ΠΡΟΣΩΠΑ: Νίκος Καραθάνος


Ο ΓΝΩΣΤΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΞΕΔΙΠΛΩΝΕΙ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ, ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ, ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΤΟΥ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ «ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΙΑΚΟΣ – Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ» ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΙΓΥΝΑΙΚΑ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

Φωτογραφίες: Charlie Μάκκος
Συναντηθήκαμε ένα νοτισμένο απομεσήμερο. Ο ζεστός και υγρός καιρός πρόσταζε νωχέλεια αλλά με μια γερή δόση καφεΐνης βρήκαμε και οι δυο τον ρυθμό μας: «Οταν κάνεις δοκιμές είναι σαν να μεγαλώνεις ένα μικρό παιδί, το οποίο σε λίγες εβδομάδες πρέπει να γίνει είκοσι χρονών και να πάρει τον δρόμο του. Δεν μπορείς παρά να αφοσιωθείς σε αυτό. Αυτή την περίοδο όλα γυρίζουν γύρω από τον “Αθανάσιο Διάκο”. Περνάμε ατέλειωτες ώρες μιλώντας γι αυτό, φλυαρώντας, αναλύοντας… Κάθε φορά, σε κάθε έργο, δημιουργείται μια παρέα, “φίλοι της σεζόν” που λέει κι ένας καλός μου φίλος».

«AUTO RUN» Παιχνίδι του «Εγώ» στην Πειραιώς 260


Πόσο ο σημερινός άνθρωπος κινείται ελεύθερα; Πόσο κινείται αυτόματα ή παρά τη θέλησή του; Πόσο συνειδητές είναι οι κινήσεις και οι πράξεις του; Το «Auto Run», που παρουσιάζει η Μαριάννα Καβαλλιεράτου και η Ομάδα «Klokworks», στις 17 και 18 Ιουλίου, στην Πειραιώς 260 (E), στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, είναι η έκφραση της καταναγκαστικής καθημερινής δραστηριότητας του σύγχρονου ανθρώπου, που προσπαθεί να μείνει μέσα σε ένα παιχνίδι αντιθέσεων και έρχεται αντιμέτωπος με τις αδυναμίες του απέναντι στους άλλους και τον ίδιο του τον εαυτό. Είναι ένα παιχνίδι επιβολής του εγώ μας στους άλλους και στον ίδιο μας τον εαυτό, που τελικά μας δείχνει πόσο ευάλωτοι και αδύναμοι είμαστε, ενώ μπορεί εξωτερικά να παρουσιάζουμε μιαν άλλη εικόνα.

ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΚΗΣ: Ο Αριστοφάνης μιλά για τον φόβο των νέων ιδεών

Ο σκηνοθέτης μιλά για τις «Νεφέλες» που παρουσιάζονται σήμερα και αύριο στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου
«Οι κατηγορίες που αποδίδονται στον Σωκράτη είναι κατηγορίες που θα πρέπει να αποδοθούν, κυρίως, στους σοφιστές. Αυτό προσπαθήσαμε να ερευνήσουμε στην παράσταση...», λέει ο Νίκος Μαστοράκης
«Οι κατηγορίες που αποδίδονται στον Σωκράτη είναι κατηγορίες που θα πρέπει να αποδοθούν, κυρίως, στους σοφιστές. Αυτό προσπαθήσαμε να ερευνήσουμε στην παράσταση...», λέει ο Νίκος Μαστοράκης
«Μια ακίδα στο πλευρό της δημοκρατίας» θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάποιος τον Σωκράτη κι αυτό είναι ένα από τα θέματα που θέτει επί σκηνής ο Νίκος Μαστοράκης στις αριστοφανικές «Νεφέλες», παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, που παρουσιάζεται απόψε και αύριο στα Επιδαύρια. Μέσα από το έργο, το «κομβικό στην αρχαία δραματολογία», δίνεται «η αφορμή στον Αριστοφάνη να μιλήσει καθαρά για τον διάλογο, τον αγώνα μεταξύ άδικου και δίκαιου λόγου, τον συντηρητισμό και τον φόβο των νέων ιδεών. Φέρνει σε αντιπαράθεση τις παλιές ιδέες με τον νεωτερισμό. Ο Αριστοφάνης, ως συντηρητικός συγγραφέας, τάσσεται υπέρ της παράδοσης».

Επιθεώρηση... για τις επιθεωρήσεις



Το ΚΘΒΕ, σε συνεργασία με τον Δήμο Παύλου Μελά, εγκαινίασε και «Θερινή Σκηνή», στο ιστορικό πρώην στρατόπεδο «Παύλος Μελάς», όπου από τις 17/7 θα παρουσιάζεται η επιθεώρηση «Ελα απόψε στου...Μελά». Η παράσταση αποτελεί μια πρωτότυπη σύνθεση κειμένων και τραγουδιών από παλιές επιθεωρησιακές παραστάσεις, που σφράγισαν την πορεία αυτού του γνήσια ελληνικού και λαϊκού θεατρικού είδους. Η σκηνοθεσία είναι τουΓιάννη Καλατζόπουλου. Την ιστορική έρευνα, καθώς και την επιλογή των κειμένων και τραγουδιών υπογράφει ο Ιάσονας ΤριανταφυλλίδηςΑπό την πρώτη ελληνική επιθεώρηση, με τίτλο «Λίγο απ' όλα» (παρουσιάστηκε στην Αθήνα, στις 30 Αυγούστου 1894) και μέχρι σήμερα, στην παράσταση «ζωντανεύουν» πολλές κορυφαίες στιγμές της σύγχρονης Ιστορίας μας, όπως τις κατέγραψε, τις σατίρισε και τις παρέδωσε στη συλλογική μας μνήμη η επιθεώρηση.

Wednesday, July 11, 2012

Γάμοι και Πετρούσκα από τα πιο διάσημα μπαλέτα της Ρωσίας


Γάμοι και Πετρούσκα από τα πιο διάσημα μπαλέτα της Ρωσίας

Τον Πετρούσκα (1911) στη χορογραφία του Nicolo Fonte και τους Γάμους (1923), στη χορογραφία του θρυλικού Γίρζι Κύλιαν και τα δύο σε μουσική Ιγκόρ Στραβίνσκι, θα παρουσιάσει ένα από τα πιο σημαντικά μπαλέτα της Ρωσίας, το Μπαλέτο της Όπερας Τσαϊκόφσκι του Περμ που έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στις 12 Ιουλίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Τα Μπαλέτα της Όπερας Τσαϊκόφσκι της πόλης Περμ συγκαταλέγονται στα πέντε πιο διάσημα μπαλέτα της Ρωσίας. Ιδρύθηκαν κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο από καλλιτέχνες του Θεάτρου Μαριίνσκι (του θεάτρου Κίροφ, όπως ονομαζόταν τότε) που είχαν βρει καταφύγιο στο Περμ και έκτοτε πολλά από τα μεγαλύτερα αστέρια του κλασικού χορού ξεκίνησαν τη σταδιοδρομία τους εκεί. Παραστάσεις τους έχουν κερδίσει τη Χρυσή Μάσκα της Ένωσης Θεατρικών Παραγωγών Ρωσίας (την ανώτερη καλλιτεχνική διάκριση της χώρας) και ήδη από τη δεκαετία του 70 λειτουργούν ως μαγνήτης για τους λάτρεις του μπαλέτου.

Κουαρτέτο Βόυτσεκ με Ξάφη - Παπαδόδημα


Κουαρτέτο Βόυτσεκ με Ξάφη - Παπαδόδημα

Ο Βόυτσεκ του Γκέοργκ Μπύχνερ συναντά τον Βόυτσεκ του Άλμπαν Μπεργκ σε μια ευρηματική ελληνογερμανική παράσταση-κατασκευή. Πρόκειται για ένα πείραμα in vitro, όπου η κριτική για την ευρωπαϊκή πραγματικότητα συμπλέκεται με τη μεταμοντέρνα ειρωνεία και τον δημιουργικό σαρκασμό. Το Κουαρτέτο Βόυτσεκ, εκτελεσμένο από το «Σύγχρονο Κουαρτέτο Ενωμένης Ευρώπης», σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου, παίζει με την αποσπασματική εικόνα του άτολμου επαναστάτη, του σύγχρονου εργάτη, του Ευρωπαίου «νέου» πολίτη και προκαλεί την ανατροπή.

"Ελεύθερη Ζωή" στο Βρυσάκι


 Ελεύθερη Ζωή  στο Βρυσάκι

Η θεατρική παράσταση του Γιάννη Σάββα «Ελεύθερη Ζωή» παρουσιάζεται στο Βρυσάκι τον Ιούλιο.
Η πρόσφατα απολυμένη Ζωή με την έκρυθμη κολλητή της, Ελευθερία, κερδίζουν ένα ταξίδι στην Καραϊβική, στο Νησί της Φωτιάς. Δύο φίλες σε μια σχέση εξάρτησης, δύο άνθρωποι σαν αυτούς που βλέπεις να περιμένουν στο μετρό, χάνονται σε μια περιπέτεια με άλλους ανθρώπους σχεδόν εξωγήινους, που κατοικούν στις παρυφές της φαντασίας. Στον παθιασμένο αυτόν παράδεισο αναδύεται μια προφητεία από ένα ξεχασμένο Θεό, μια προφητεία που η εκπλήρωσή της μπορεί να φέρει μεγάλη καταστροφή. Κρυμμένοι θησαυροί, θεοί που έχουν ξεχαστεί εδώ και χρόνια, εξωτικά μέρη και πίσω από αυτά, μία φιλία που δοκιμάζεται συνεχώς... Χαμένες στην Καραϊβική, δεν ξεχνάνε ότι ακόμα και όταν όλα πάνε στραβά έχουν την δύναμη να ζήσουν μια Ελεύθερη Ζωή!!

Με χορό αληθινούς βετεράνους


Ο «Ηρακλής μαινόμενος» του Aquila Theatre συνδυάζει Ευριπίδη με το σήμερα
  • Ολγα Σελλα, Η Καθημερινή, 11/7/2012

ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ. Ξεκίνησε από το Λονδίνο, το 1991, το Aquila Theatre από τον Peter Meineck και από το 1999 εδρεύει στη Νέα Υόρκη. Στις 22, 23 και 24 Ιουλίου η ομάδα του Aquila Theatre έρχεται για πρώτη φορά στην Αθήνα και στην κεντρική σκηνή του Ιδρύματος Μιχ. Κακογιάννη, που πράγματι παρέχει συνθήκες αρχαίου θεάτρου σε κλειστό χώρο, για να παρουσιάσει μια παράσταση βασισμένη στον «Ηρακλή μαινόμενο» του Ευριπίδη. Η παράσταση, που έκανε πρεμιέρα τον περασμένο Μάρτιο στο αμφιθέατρο Bovard του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας στο Λος Αντζελες συνδυάζει την «αλήθεια» του Ευριπίδη και των αρχαίων Ελλήνων με το σήμερα, εφαρμόζοντας σύγχρονες πρακτικές και νέα μέσα.

Ελένη του Ευριπίδη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης


Ελένη του Ευριπίδη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού Μόσχας και το τουριστικό πρακτορείο Golden Travel, σε συνεργασία με την Εταιρεία Θεάτρου Η ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ, η οποία ήδη από το 2001 ασχολείται με τη μελέτη, την έρευνα και τη σκηνική πραγμάτωση έργων του αρχαίου δράματος, παρουσιάζουν τους καλοκαιρινούς μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, για λίγες παραστάσεις, στις 4, 11, 26 Ιουλίου και στις 22 Αυγούστου την Ελένη του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Άρη Μιχόπουλου, στο θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης με ρωσικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

Tuesday, July 10, 2012

«Κουαρτέτο Βόιτσεκ» στην Πειραιώς 260



«Κουαρτέτο Βόιτσεκ» τιτλοφορείται η παράσταση (12, 13, 14/7 - 9 μ.μ.) στην Πειραιώς 260, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών. Η περφόρμανς - συναυλία βασίζεται στο «Βόιτσεκ» (1836) του Μπίχνερ και την ομώνυμη όπερα του Αλμπαν Μπεργκ. «Κυρίες και Κύριοι. Δείτε την πρόοδο του ανθρώπινου πολιτισμού! Τα πάντα προοδεύουν!», σαρκάζει ο Μπίχνερ, που έγραψε επαναστατικά μανιφέστα, όπως το «Ο Ταχυδρόμος της Εσσης». Διευθύνει ο ηθοποιός της «Volksbuhne» Henrik Arnst. Σκηνοθεσία: Ελλη Παπακωνσταντίνου. Μετάφραση λιμπρέτου: Κοραλία Σωτηριάδου. Πρωτότυπη μουσική: Τηλέμαχος Μούσας. Χορογραφία: Πωλίν Υγκέ. Σκηνικά: Τέλης Καρανάνος, Αλεξάνδρα Σιάφκου. Παίζουν: Βόλκερ Σπένγκλερ, Αργύρης Ξάφης, Φένια Παπαδόδημα, Τηλέμαχος Μούσας.

«Νεφέλες» από το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο


Το Εθνικό Θέατρο θα παρουσιάσει στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (13, 14/7, 9,μμ) την κωμωδία του Αριστοφάνη «Νεφέλες». Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης (στην παράσταση ακούγονται και αποσπάσματα από Πλατωνικούς Διαλόγους). Σκηνοθεσία - δραματουργική επεξεργασία - σκηνικά - κοστούμια: Νίκος Μαστοράκης, μουσική: Σταύρος Γασπαράτος, κίνηση: Φωκάς Ευαγγελινός, φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης, μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου, βοηθοί σκηνοθέτη: Βίκυ Βολιώτη, Μαντώ Αρμένη. Φωτογραφίες: Εύη Φυλακτού.

Παππούς με... πίεση γυρνάει την Ελλάδα

Παππούς με... πίεση γυρνάει την Ελλάδα
Πέρασαν 15 χρόνια και ο Παππούς δεν έβαλε μυαλό! O "ΠΑΠΠΟΥΣ ΕΧΕΙ ΠΙΕΣΗ" λοιπόν, η sold-out θεατρική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου πριν 15 χρόνια, για δύο θεατρικές σαιζόν, επανήλθε θριαμβευτικά, επικαιροποιημένη από τον Νοέμβριο του '11 στο Θέατρο "ΗΒΗ", για να συνεχίσει το καλοκαίρι του '12 με περιοδεία σε ολόκληρη την Ελλάδα, δίνοντας το στίγμα της μετέωρης εποχής αλλά και της αλλοπρόσαλλης νεοελληνικής συμπεριφοράς. Από την πλατεία Συντάγματος, έως τις καθημερινές τριβές και τις μικρές ή μεγάλες επαναστάσεις των μελών μιας κλασικής ελληνικής οικογένειας με σημείο αναφοράς τον Παππού.

Sunday, July 8, 2012

Tο μιούζικαλ-θρίλερ του Στίβεν Σοντχάιμ


Adelphi Theatre

www.sweeneytoddwestend.com

«Sweeney Todd». Οπως ομόφωνα παραδέχονται οι Βρετανοί κριτικοί, η νέα παραγωγή του «Σουίνι Τοντ» που σκηνοθέτησε ο Τζόναθαν Κεντ έχει απογειώσει το μιούζικαλ-θρίλερ του Στίβεν Σοντχάιμ, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1979. Βασισμένο σε μια ανατριχιαστικά διασκεδαστική ιστορία αγάπης και εκδίκησης, το έργο έχει πρωταγωνιστή έναν μπαρμπέρη που χρησιμοποιεί το ξυράφι του για να στείλει στον άλλο κόσμο πελάτες του. Ο Κεντ έχει μεταφέρει χρονικά την αφήγηση από τη βικτωριανή εποχή στον μεσοπόλεμο, προσθαφαιρώντας καίριες λεπτομέρειες στην αφήγηση χωρίς να χαθεί η ισορροπία του έργου. Το μεγάλο ατού της παράστασης είναι η ερμηνεία του Μάικλ Μπολ στον ρόλο του κουρέα-δολοφόνου (στο σινεμά τον ερμήνευσε ο Τζόνι Ντεπ) και της Ιμέλντα Στόντον που παίζει τη Μις Λόβετ, δίνοντας χιουμοριστικές ανάσες στη μακάβρια ατμόσφαιρα του 024. Mιούζικαλ. Εως τις 22 Σεπτεμβρίου

Η ανατροπή των στερεοτύπων

Jerwood Theatre Downstairs
Royal Court
www.royalcourttheatre.com
«Birthday». Οπως έγραψε ο κριτικός Ιαν Σάτλγουορθ, ενώ το συνδικάτο των ηθοποιών έχει διαμαρτυρηθεί ότι στα βρετανικά κρατικά θέατρα είναι λίγοι οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι που δίνονται σε γυναίκες, εδώ έχουμε ένα έργο όπου στους τέσσερις πρωταγωνιστές μόνο ένας είναι άνδρας, και αυτός έγκυος! Στο έργο του Τζόε Πένχαλ, ο Εντ και η Λίζα περιμένουν με αγωνία τη μαία για να ξεγεννήσει τον Εντ, ο οποίος εγκυμονεί χάρις σε μια ιατρική τεχνική εμφύτευσης εμβρύου που προεικάζει όσα ενδέχεται να συμβούν στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον. Η ανατροπή των στερεοτύπων όσον αφορά τους ρόλους άνδρα-γυναίκας δίνει την ευκαιρία κωμικών καταστάσεων που ο συγγραφέας αξιοποιεί πολύ αποτελεσματικά. Ο Στίβεν Μάνγκαν ερμηνεύει εκπληκτικά τον Εντ, ενώ πολύ καλές είναι και οι ερμηνείες των γυναικείων ρόλων από τη Λίζα Ντίλον (Λίζα), τη Λουέλα Γκίντεον (η βιαστική μαία) και τη Λουίζ Μπρέλεϊ (η μπερδεμένη ληξίαρχος). Εως τις 4 Αυγούστου. [Η Καθημερινή, 8/7/2012]